Elektronické služby, formuláre a žiadosti
Európske formuláre sa používajú v Európskej únii pre vzájomnú komunikáciu a výmenu informácií medzi inštitúciami v oblasti sociálneho zabezpečenia a pri posudzovaní nároku na žiadanú dávku.
Tieto formuláre jednotného formátu sú k dispozícii vo všetkých 23 oficiálnych jazykoch únie a sú pripravené tak, aby v ktorejkoľvek členskej krajine pracovníci príslušného úradu získali potrebné informácie, hoci formulár bude spracovaný napríklad v slovenskom jazyku.
Séria E 400 - Rodinné dávky
- E 401 - Potvrdenie o zložení rodiny na účely priznania rodinných dávok (.PDF)
- E 401 príloha PL - Potvrdenie o výške rodinného príjmu na účely priznania rodinných dávok podľa poľského právneho systému (.PDF)
- E 402 - Potvrdenie o pokračujúcom štúdiu na účely priznania rodinných dávok (.PDF)
- E 402 príloha - na účely posúdenia nároku belgickou alebo českou inštitúciou (.PDF)
- E 403 - Potvrdenie o učňovskom a/alebo odbornom vzdelávaní na účely priznania rodinných dávok (.PDF)
- E 403 príloha - na účely posúdenia nároku francúzskou inštitúciou ak sa týka osoby absolvujúcej praktickú odbornú prípravu (.PDF)
- E 404 - Lekárske potvrdenie na účely priznania rodinných dávok (.PDF)
- E 404 príloha PL - Lekárske potvrdenie na účely priznania rodinných dávok podľa poľskej legislatívy (.PDF)
- E 405 - Potvrdenie o sčítaní dôb poistenia zamestnania alebo SZČ alebo o postupných zamestnaniach vo viacerých členských štátoch medzi dátumami, kedy sa má uskutočniť platba podľa legislatívy týchto štátov (.PDF)
- E 405 príloha PL - Potvrdenie o osobe na rodičovskej dovolenke na účely priznania rodinných dávok (.PDF)
- E 406 - Potvrdenie o vykonaní lekárskych vyšetrení po narodení (.PDF)
- E 407 - Lekárske potvrdenie pre priznanie osobitných rodinných prídavkov alebo zvýšených rodinných prídavkov na deti so zdravotným postihnutím (.PDF)
- E 411 - Žiadosť o informácie o nároku na rodinné dávky v členskom štáte bydliska rodinných príslušníkov (.PDF)
- Zasielanie Informačnej karty o vzniku pracovnoprávneho vzťahu štátneho príslušníka tretej krajiny
- Zasielanie Informačnej karty o začiatku vyslania na výkon práce štátneho príslušníka tretej krajiny
- Zasielanie Informačnej karty o skončení pracovnoprávneho vzťahu štátneho príslušníka tretej krajiny
- Zasielanie Informačnej karty o skončení vyslania na výkon práce štátneho príslušníka tretej krajiny
- Zasielanie Informačnej karty o vzniku pracovnoprávneho vzťahu občana EÚ
- Zasielanie Informačnej karty o začiatku vyslania na výkon práce občana EÚ
- Zasielanie Informačnej karty o skončení pracovnoprávneho vzťahu občana EÚ
- Zasielanie Informačnej karty o skončení vyslania na výkon práce občana EÚ
- Podávanie žiadosti o vydanie potvrdenia o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta
- Podávanie žiadosti o vydanie potvrdenia o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta zodpovedajúceho vysokokvalifikovanému zamestnaniu
Uchádzači a záujemcovia o zamestnanie
- Žiadosť uchádzača o zamestnanie o náhradu časti cestovných výdavkov
- Žiadosť o zaradenie do evidencie uchádzačov o zamestnanie
- Žiadosť o zaradenie do evidencie pri opakovanej evidencii (tlačivo na stránke ÚPSVaR)
- Žiadosť o vyradenie z evidencie uchádzačov o zamestnanie
- Žiadosť o vyradenie z evidencie záujemcov o zamestnanie
- Žiadosť záujemcu o zamestnanie o sprostredkovanie vhodného zamestnania
- Prihláška na vzdelávanie UoZ zabezpečené úradom (vo formáte XLSX, vo formáte .PDF)
Zamestnávatelia
Prihláška voľných pracovných miest (vo formáte .XLSX)
Prihláška voľných pracovných miest (vo formáte .PDF)
Cestovné náhrady
- Vzor_Dohoda o mieste pravidelného pracoviska (.PDF)
- Vzor_Vyslanie v rámci mesta (.PDF)
- Vzor_Mimoriadny výkon práce (.PDF)
Pracovný úraz
Voľné pracovné miesta
Podrobné informácie pre nahlasovanie voľných pracovných miest
Nahlasovanie voľných pracovných miest
Video návody
- Video č. 1 - Registrácia zamestnávateľov a vytvorenie oprávnených osôb
- Video č. 2 - Prihlásenie oprávnenej osoby, Nastavenie účtu
- Video č. 3 - Vytvorenie novej pracovnej ponuky
- Video č. 4 - Moje pracovné ponuky, Moji kandidáti
- Video č. 5 - Úprava pracovnej ponuky
- Video č. 6 - Duplikovanie pracovnej ponuky
- Video č. 7 - Predĺženie platnosti, Ukončenie pracovnej ponuky
Textové návody
- Návod č. 1 - Registrácia zamestnávateľa a vytvorenie oprávnených osôb
- Návod č. 2 - Prihlásenie oprávnenej osoby, Nastavenie účtu
- Návod č. 3 - Vytvorenie novej pracovnej ponuky
- Návod č. 4 - Moje pracovné ponuky, Moji kandidáti
- Návod č. 5 - Úprava pracovnej ponuky
- Návod č. 6 - Duplikovanie pracovnej ponuky
- Návod č. 7 - Predĺženie platnosti, Ukončenie pracovnej ponuky
Neštátne služby zamestnanosti
- Agentúra dočasného zamestnávania (ADZ)
- Agentúra podporovaného zamestnávania (APZ)
- Sprostredkovateľ zamestnania za úhradu (SZÚ)
Plnenie povinného podielu zamestnávania občanov so ZP
Podrobnejšie informácie o module PPZP
Plnenie povinného podielu zamestnávania občanov so ZP
Návody
- Prihlásenie na portál Služby zamestnanosti - modul Plnenie povinného podielu zamestnávania občanov so ZP, popis sekcií modulu, vytvorenie oprávnenej osoby
- Modul Plnenie povinného podielu zamestnávania občanov so ZP, popis sekcií modulu, evidovanie údajov, generovanie a odosielanie RV PPZP (platný od 3.5.2024)
- Import dát - modul Plnenie povinného podielu zamestnávania občanov so ZP (platný od 10.2.2024)
Štátne sociálne dávky
- Žiadosť o prídavok na dieťa
- Žiadosť o príplatok k prídavku na dieťa
- Žiadosť o rodičovský príspevok
- Žiadosť o príspevok pri narodení dieťaťa a Oznámenie o spôsobe výplaty príspevku
- Vyhlásenie o bydlisku k žiadosti o príspevok pri narodení dieťaťa (.pdf)
- Žiadosť o príspevok rodičom, ktorým sa súčasne narodili tri deti alebo viac detí alebo ktorým sa v priebehu dvoch rokov opakovane narodili dvojčatá
- Žiadosť o príspevok na pohreb
- Žiadosť o príspevok na starostlivosť o dieťa
- Oznámenie o poskytovaní starostlivosti o dieťa na účely prídavku na dieťa (.pdf)
Posúdenie zdravotného stavu
Žiadosť o posúdenie zdravotného stavu na účely štátnych sociálnych dávok (.pdf) (.rtf)
Náhradné výživné
Príspevky na podporu náhradnej starostlivosti o dieťa
- Žiadosť o jednorazový príspevok dieťaťu pri zverení do náhradnej starostlivosti
- Žiadosť o jednorazový príspevok dieťaťu pri zániku náhradnej starostlivosti
- Žiadosť o opakovaný príspevok dieťaťu zverenému do náhradnej starostlivosti
- Žiadosť o opakovaný príspevok náhradnému rodičovi
- Žiadosť o osobitný opakovaný príspevok náhradnému rodičovi
- Príspevok dieťaťu na úhradu zvýšených výdavkov
- Príspevok na vzdelávanie
Potvrdenia
- Potvrdenie o poskytovaní starostlivosti o dieťa (formát A5) (.pdf) (.rtf)
- Potvrdenie o nároku na materské (.pdf) (.rtf)
- Potvrdenie o návšteve strednej alebo vysokej školy na účely prídavku na dieťa (formát A5) (.pdf) (.rtf)
- Potvrdenie ošetrujúceho lekára na úcely posúdenia nároku na príspevok pri narodení dietata alebo príspevok rodicom, ktorým sa súčasne narodili tri deti alebo viac detí alebo ktorým sa v priebehu dvoch rokov opakovane narodili dvojčatá (.pdf) (.rtf)
- Potvrdenie riaditela školy na účely posúdenia nároku na príspevok rodičom, ktorým sa súčasne narodili tri deti alebo viac detí alebo ktorým sa v priebehu dvoch rokov opakovane narodili dvojčatá (.pdf) (.rtf)
Uvedená služba umožňuje fyzickej osobe elektronickým spôsobom vyplniť formulár a požiadať tak o dávku pomoc v hmotnej núdzi.
Hmotná núdza je stav, keď príjem členov domácnosti nedosahuje sumy životného minima ustanovené osobitným predpisom a členovia domácnosti si nevedia alebo nemôžu prácou, výkonom vlastníckeho práva alebo iného práva k majetku a uplatnením nárokov zabezpečiť príjem alebo zvýšiť príjem. Ak je domácnosť v hmotnej núdzi, neznamená to, že má vždy nárok na poskytnutie pomoci v hmotnej núdzi, pretože pomoc v hmotnej núdzi sa poskytuje iba do sumy nárokov stanovenej v zákone o pomoci v hmotnej núdzi, nie do sumy životného minima.
Nárok na pomoc v hmotnej núdzi vzniká fyzickej osobe v hmotnej núdzi, ak spĺňa podmienky nároku na dávku a jednotlivé príspevky a úhrn súm uvedených v zákone je vyšší ako úhrn súm príjmu.
Žiadosť je možné zaslať elektronicky pomocou formulára zverejneného na portáli slovensko.sk (odkaz na elektronickú službu je vypublikovaný nižšie) alebo je možné podať listinne - poštou alebo osobne na úrade práce, sociálnych vecí a rodiny podľa miesta trvalého pobytu žiadateľa. Žiadosť nie je spoplatnená.
Pre zaslanie žiadosti je potrebný elektronický občiansky preukaz s čipom (eID). Pri odoslaní je vyžadované elektronické podpísanie žiadosti kvalifikovaným elektronickým podpisom (bez podpisu nie je možné žiadosť odoslať).
- Podrobnejšie informácie o pomoci v hmotnej núdzi
- Elektronická služba Rozhodovanie o pomoci v hmotnej núdzi
- Žiadosť o pomoc v hmotnej núdzi
- Príloha k žiadosti – potvrdenie o úhrade nákladov spojených s bývaním
- Potvrdenie o príjme/mzde
- Žiadosť o osobitný príspevok
- Potvrdenie o dočasnej pracovnej neschopnosti občana
- Potvrdenie o pracovnej neschopnosti občana na účely posúdenia zdravotného stavu posudkovým lekárom
Dotácie na podporu výchovy dieťaťa
- VZOR žiadosti o dotáciu na podporu výchovy k stravovacím návykom dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčeníM (.RTF)
- VZOR žiadosti o dotáciu na podporu výchovy k plneniu školských povinností dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením (.RTF)
- Podanie žiadosti o peňažný príspevok na opatrovanie
- Podanie žiadosti o peňažný príspevok na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia
- Podanie žiadosti o vyhotovenie preukazu fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím
- Podanie žiadosti o vyhotovenie parkovacieho preukazu pre fyzickú osobu so zdravotným postihnutím
Oznámenie o obmedzení prijímateľa sociálnej služby
Podrobnejšie informácie o Podávaní oznámenia o obmedzení prijímateľa sociálnej služby
Elektronická služba Podávanie oznámenia o obmedzení prijímateľa sociálnej služby
Tlačivo Oznámenie o obmedzení prijímateľa sociálnej služby vo formáte .docx
Tlačivo Oznámenie o obmedzení prijímateľa sociálnej služby vo formáte .odt
- Odmeny pre zamestnancov v prvej línii počas prvej vlny pandémie
- VZOR Žiadosti o poskytnutie dotácie na podporu rozvoja sociálnych služieb a o dotáciu na podporu vykonávania opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately
- VZOR Žiadosti o poskytnutie dotácie na podporu výchovy k plneniu školských povinností dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením (.RTF)
- VZOR Žiadosti o poskytnutie dotácie na podporu výchovy k stravovacím návykom dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením (.RTF)
- VZOR Žiadosti o poskytnutie dotácie na zabezpečenie výkonu osobitného príjemcu (.RTF)
- VZOR Žiadosti o poskytnutie dotácie na podporu rekondičných aktivít (.RTF)
- VZOR Žiadosti o poskytnutie dotácie na podporu členstva v medzinárodnej organizácii v sociálnej oblasti (.RTF)
- VZOR Žiadosti o poskytnutie dotácie na podporu edičnej činnosti (.RTF)
- VZOR Žiadosti o poskytnutie dotácie na podporu humanitárnej pomoci podľa § 9 ods. 1 a 2 zákona (.RTF)
- VZOR Žiadosti o poskytnutie dotácie na podporu humanitárnej pomoci podľa § 9 ods. 3 a 4 zákona (.RTF)
- VZOR Žiadosti o poskytnutie dotácie na podporu rodovej rovnosti (.RTF)
Sociálnoprávna ochrana detí a sociálna kuratela
- Žiadosť žiadateľa fyzická osoba (.RTF)
- Žiadosť žiadateľa právnická osoba (.RTF)
- Žiadosť o odpis Registra trestov - informácia (.PDF)
- Predĺženie akreditácie (.PDF)
- Súhlas so spracovaním osobných údajov (.RTF)
Upozornenie na novú povinnosť subjektov, ktoré majú udelenú akreditáciu vzdelávacieho programu.
V súlade s § 87 ods. 2 zákona č. 331/2017 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov je subjekt, ktorému bola udelená akreditácia vzdelávacieho programu, povinný desať dní pred dňom začatia vykonávania každého vzdelávacieho programu písomne oznamovať ministerstvu termín jeho začatia a ukončenia.
Tlačivo na splnenie tejto oznamovacej povinnosti: vo formáte .docx alebo vo formáte .odt
Vyplnené tlačivo je potrebné zaslať poštou na adresu:
Akreditačná komisia
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
Špitálska č. 4,6,8
816 43 Bratislava
Uvedená služba umožňuje fyzickej osobe elektronickým spôsobom vyplniť formulár a požiadať tak o kompenzačný príspevok baníkom.
Kompenzačný príspevok baníkom je štátna sociálna dávka, ktorú poskytuje štát zamestnancom, ktorí ukončili svoje zamestnanie so stálym pracoviskom v podzemí z dôvodu útlmu banskej činnosti.
Nárok na tento príspevok má oprávnená fyzická osoba, ktorej pracovný pomer v baníctve so stálym pracoviskom v podzemí v hlbinných baniach na území Slovenskej republiky trval najmenej 3 roky a jeho pracovný pomer skončil z dôvodu uskutočnenia útlmového programu schváleného vládou Slovenskej republiky.
Oprávnenej osobe nevzniká nárok na kompenzačný príspevok, ak jej je priznaný
- osobitný príspevok baníkom, starobný dôchodok, predčasný starobný dôchodok alebo výsluhový dôchodok,
- invalidný dôchodok, úrazová renta, invalidný výsluhový dôchodok, náhrada za stratu na služobnom plate alebo náhrada za stratu na výsluhovom dôchodku, ak ich suma je rovnaká alebo vyššia ako suma kompenzačného príspevku, na poberanie ktorého by mala oprávnená osoba nárok, ak by jej nebola priznaná táto dávka.
Žiadosť je možné zaslať elektronicky pomocou formulára zverejneného na portáli slovensko.sk (odkaz na elektronickú službu je vypublikovaný nižšie) alebo je možné podať listinne - poštou alebo osobne na úrade práce, sociálnych vecí a rodiny podľa miesta trvalého pobytu žiadateľa. Vzory formulárov žiadostí pre listinné podanie sú vypublikované na odkaze Podrobnejšie informácie o príspevku (na tejto stránke nižšie). Žiadosť nie je spoplatnená.
Pre zaslanie žiadosti je potrebný elektronický občiansky preukaz s čipom (eID). Pri odoslaní je vyžadované elektronické podpísanie žiadosti kvalifikovaným elektronickým podpisom (bez podpisu nie je možné žiadosť odoslať).
Podrobnejšie informácie o príspevku
Elektronická služba Podávanie žiadosti o kompenzačný príspevok baníkom
Uvedená služba umožňuje fyzickej osobe elektronickým spôsobom vyplniť formulár a požiadať tak o príspevok na zvýšenú splátku úveru na bývanie.
Príspevok je určený na pomoc splácať úver na bývanie z dôvodu nárastu ich úrokovej sadzby.
Žiadateľom môže byť fyzická osoba, ktorá: má trvalý pobyt alebo prechodný pobyt na území SR, je spotrebiteľ zo zmluvy o úvere na bývanie (dlžník alebo spoludlžník) a má zmluvu o úvere na bývanie uzatvorenú pred 1.1.2024 a mesačná splátka úveru sa zvýšila z dôvodu zvýšenia úrokovej sadzby úveru na bývanie.
Hranica príjmu na poskytnutie príspevku:
- priemerný mesačný príjem dlžníka a spoludlžníkov za kalendárny rok, ktorý dva roky predchádza kalendárnemu roku, v ktorom bola podaná žiadosť je maximálne vo výške 1,6-násobku priemernej nominálnej mesačnej mzdy zamestnanca v hospodárstve,
- pri nesplnení tejto podmienky príjmu príspevok bude možné poskytnúť aj v prípade, ak priemerný mesačný príjem dlžníka a spoludlžníkov za 6 kalendárnych mesiacov predchádzajúcich podaniu žiadosti neprevýši 1,6 - násobok priemernej mzdy (ak žiadosť bude podaná v januári 2024 bude posudzovaný príjem za obdobie júl 2023 až december 2023).
Úver na bývanie bol poskytnutý na tuzemskú nehnuteľnosť určenú na bývanie, ak zmluva o úvere bola uzatvorená pred 1.1.2024.
Nehnuteľnosť, na ktorý je poskytnutý úver slúži výlučne k vlastnému trvalému bývaniu dlžníka alebo spoludlžníka a ich blízkych osôb, alebo fyzickej osoby, ktorá je manželom, dieťaťom alebo rodičom dlžníka alebo spoludlžníka.
Nárok na príspevok vzniká iba na 1 zmluvu o úvere na bývanie a na 1 tuzemskú nehnuteľnosť určenú na bývanie.
Úver musí byť riadne splácaný v plnej výške, lehote a spôsobom dohodnutým v úverovej zmluve, pričom sa prihliada aj na omeškanie úhrady mesačnej splátky, ak túto uhradí do konca nasledujúceho mesiaca.
Výška príspevku je 75% zo zvýšenia splátky úveru oproti predošlým splátkam z dôvodu zvýšenia úrokovej sadzby, maximálne vo výške 150 € mesačne.
Úrad vypláca príspevok mesiac dozadu, najneskôr do konca mesiaca, ktorý nasleduje po mesiaci, v ktorom boli splnené podmienky.
Pre zaslanie žiadosti je potrebný elektronický občiansky preukaz s čipom (eID). Pri odoslaní je vyžadované elektronické podpísanie žiadosti kvalifikovaným elektronickým podpisom (bez podpisu nie je možné žiadosť odoslať).
Podrobnejšie informácie o príspevku
Elektronická služba Podávanie žiadosti o príspevok na zvýšenú splátku úveru na bývanie
Uvedená služba umožňuje elektronickým spôsobom vyplniť formulár a požiadať tak o poskytnutie príspevku v rámci národného projektu Podpora opatrovateľskej služby.
Žiadosť o príspevok spolu s prílohami poskytovateľ predkladá elektronickými prostriedkami, podpísanú kvalifikovaným elektronickým podpisom a musí byť podaná z elektronickej schránky poskytovateľa sociálnej služby.
Žiadosť o príspevok spolu s prílohami predkladajte na každú ID službu osobitne.
Pri výbere príslušnosti k úradu si vyberte úrad so sídlom v krajskom meste, podľa miesta poskytovania terénnej opatrovateľskej služby.
Pokiaľ prílohy prvotnej žiadosti vzhľadom na ich rozsah prekročia maximálnu povolenú kapacitu podania a nebude ich možné zaslať prostredníctvom ÚPVS, možno ich predložiť aj listinne, a to osobne do podateľne príslušného úradu so sídlom v krajskom meste v pracovné dni, v úradných hodinách zverejnených na webovom sídle úradu, alebo poštou na korešpondenčnú adresu úradu.
Lehoty na predloženie žiadosti:
- prvá žiadosť po podpísaní Dohody - najneskôr do konca kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci v ktorom bola uzatvorená Dohoda (medzi PSS a úradom práce),
- ďalšie žiadosti - do 10. dňa kalendárneho mesiaca za predchádzajúci mesiac (najneskôr do konca príslušného kalendárneho mesiaca – v prípade nemožnosti predloženia do 10. dňa z objektívnych dôvodov)
V zmysle Dohody o poskytovaní fin. príspevku musí byť z predloženej Zmluvy uzatvorenej medzi PSS a klientom zrejmé, v ktorý kalendárny deň sa poskytuje opatrovateľská služba, počet hodín opatrovateľskej služby v daný deň a zároveň úkon musí byť vyjadrený v časovej jednotke.
Pokiaľ tieto údaje uzatvorená zmluva neobsahuje, poskytovateľ sociálnej služby je povinný s klientom uzatvoriť dodatok k zmluve obsahujúci tento rozsah údajov a dodatok predložiť úradu spolu so zmluvou“. Uvedené je potrebné z dôvodu výpočtu nároku na počet hodín vyplývajúci zo zmluvy na konkrétny mesiac a zároveň overenia súladu Zmluvy s Rozhodnutím prostredníctvom IS SoS.
Žiadosť je možné zaslať elektronicky pomocou formulára zverejneného na portáli slovensko.sk (odkaz na elektronickú službu je vypublikovaný nižšie).
Pre zaslanie žiadosti je potrebný elektronický občiansky preukaz s čipom (eID). Pri odoslaní je vyžadované elektronické podpísanie žiadosti kvalifikovaným elektronickým podpisom (bez podpisu nie je možné žiadosť odoslať).
Elektronická služba Podávanie žiadosti o poskytnutie príspevku v rámci NP POS